vill kunna skriva

nu vill jag kunna skriva
vill kunna skriva så att du också känner hur älvornas vingar skär i bröstet när kärleken inte ser dig
vill kunna förmedla känslan av att kastas mellan hopp och förtvivlan, mellan rosa moln och svarta knivar
jag vill att du ska känna känslan som bränner när någon inte längre ser dig
när någon väljer att leka kurragömma utan att du vet om det

jag vill skapa smärta med mina ord och kärlek med mina sånger
jag vill vara vuxen men känna mig som ett barn
jag vill skapa hat med mina ord men lycka med mina tankar

nu, exakt nu vill jag kunna skriva vill kunna skriva så att du också känner brantens djup framför dina fötter när du säger att du bara menade väl
vill kunna förmedla känslan av att känna hur alla känslor rinner av dig, när du säger något som känns, precis så som du beskrev det

det finns inget vi längre
det finns inget oss och
det du gjorde var inte det bästa

jag vill känna någon nära
spelar ingen roll vem
jag vill känna en kropp som tycker om min kropp
vem som helst,
bara inte du



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0