Nyheter och gammelheter

Idag är det måndag. Den mest frustrerande dagen på hela veckan tror jag. När det dessutom är så att man börjar skolan imorrn igen så blir den inte bättre. Därför har jag beslutat att vi ska göra allt tråkigt på denna dag. Till att börja med gick jag upp tidigt, vilket inte är så skoj, men det kanske underlättar för mig att komma upp imorrn, sen for pälsklingen iväg till arbetsförmedlingen, vilket iof inte drabbar mig, men det är bannimej inte roligt. När han kommer hem ska vi åka och handla, vilket kommer näst först på listan över tråkigheter. Till slut, eftersom det är måndag ska vi tvätta ikväll (det är först på listan). Jag önskar så otroligt mycket att vi kunde ha en tvättmaskin här hemma. Det kan vi förövrigt, det är bara ringa ÖBO och säga att vi vill ha det. Men det kostar. Och med en som går i skolan och en som bara har ett helgjobb funkar det inte med vår ekonomi :/

Vi har förövrig fått hem våran iller nu. Tror inte jag har skrivit det i bloggen än. Han är ett vilddjur som behöver tämjas :p Svårt att tro att en sån liten sak kan ställa till med så mycket otyg. Men men, uppfostran är det som gäller och vi ser redan framsteg. Igårkväll låg han och mös i mitt knä i gott och väl en timme. Det var lite krypande och ålande fram och tillbaka men varje gång jag lyfte tillbaka honom så låg han där och blundade en stund. Det är det som gör all uppfostran och alla tråkiga stunder värt det!! Dessutom börjar han lära sig att gå på lådan nu!! Bara en olycka på hela natten, jämfört med de 6 olyckor som skedde första natten! Jag är stolt över honom! Imorrn fyller han dessutom 10 veckor!

Jag glömde uppdatera er om helgen förresten. Den innehöll myskväll med ost och kex och vin på fredagen hemma hos Madde och Chrille. Sen på lördagen var pälsklinen tvungen att åka och jobba (som alltid, jag hatar det!) men ja begav mig hem till Madde och Chrille igen för noramarkenfirande! Där hemma var det otroligt roligt med singstar och massa trevligt folk. Sen tror jag att jag avböjer att kommentera hur stadshotellet i nora var. Det kanske man kan gissa själv om jag säger att det var som vanligt fast värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0