en chock

Det kom som en chock för mig idag när jag insåg att jag har en blogg! Yey tänkte jag och funderade på vad jag ska kunna skriva till de stackars två personer som fortfarande kikar in ibland.

Precis som de flesta andra i detta avlånga land har jag tagit det förbannade vaccinet nu. Trodde jag skulle bli sjuk och ligga hemma men icke sa nicke, det blev ist Nicklas som blev totalt däckad i 2 dagar :) Antagligen har jag väl ett enormt bra immunförsvar eftersom jag ju oftast får alla influensor som finns i världen! Det enda som kändes var lite ont i armen ca 4 dagar men det kan man kanske leva med för att slippa bli en gris :)

Vi har fått ett tillskott i familjen också. En liten kissekatt. Hur söt och kelsjuk som helst. Hur som helst känner man sig ju uppskattad när man kommer hem kan jag ju säga när katten kommer springandes och mjauar som om man varit borta en vecka (när man i själva verket bara var på en kort introduktion i skolan i 2 timmar).

Nästa termin är det praktik. Har både ångest och känner otrolig längtan. Det ska bli otroligt skönt att komma från skolvärlden och slippa ha ångest varje dag för att man inte läst tillräckligt (det finns inget som heter tillräckligt på universitetet för er som inte vet. Detta bidrar till att jag längtar. Ångesten ligger dock i att trots den VerksamhetsFörlagda Utbildningen har de mage att peta in seminarieuppgifter och skit som ska göras. 1 arbete på 4-6 sidor, 1 arbete på 5-7 sidor + ett avslutande seminarie som jag inte ens vill veta hur stor uppgiften blir till. Detta bidrar till ångesten!

Nicklas är för tillfället borta. Han åkte ner till delar av familjen den här helgen för att hälsa på. Bra å ena sidan att han hälsar på sin familj men synd om mig som måste vara själv i helgen.
Dock var jag på vinkväll igår hemma hos Mia och det var mysigt och roligt. Man märker att man inte har en så stabil tillvaro när man blir lullig på 1 glas vin! Kvällen kan summeras med att det delades ut kondomer och vi läste i Mias teckenspråkslexikon och letade reda på konstiga ord som onani, mens och äktenskap! :D (visste ni förresten att det är samma tecken för mens som det är för vind, det mina vänner är inte logiskt!)

Idag ska jag iaf ta mig ner på stan för att möta upp min familj och åka hem och äta lite mat där och förhoppningsvis komma ihåg att sy ihop mina byxor på symaskinen (note to self: skaffa en symaskin någon gång!) När jag kommer hem sen måste jag helt enkelt sätta mig med seminarieuppgiften, förstår inte hur hopplöst bra jag är på att skjuta upp saker!

Nästa vecka åker jag till farmor på torsdagen och kommer hem måndagen därpå. Söta lilla farmor fyller nämligen 80 år på lördag!

Nu ska jag nog runda av och ta något att äta innan jag åker.

P.S. Lady Gagas nya album är faktiskt bra! D.S

Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

Kul med ett inlägg sara :D

och mysigt med en katt. är det en unge eller en vuxen? :)

2009-12-12 @ 16:26:43
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0