helgen i kort kort

Ska försöka sammanfatta helgen lite kort eftersom mamma och pappa snart kommer och hämtar mig för en tripp till IKEA. Resan började med en otroligt varm tur i tåg på ca 3 timmar. När vi väl kom fram åkte vi till Liseberg, som för övrigt var otroligt skoj. Vi fick åka massa och köerna var korta. Dock kunde vi inte vara där så länge på grund av värmen och med hänsyn till den lilla 3 veckors bebisen vi hade med oss! Men skoj var det och jag kände mig nöjd med åkandet när vi började rulla hemåt. På kvällen hände inte så mycket, det blev någon öl för pojkarna och så grillade vi hamburgare och flintastek.

Lördagen sen var otroligt mysig! Det kom vänner och svärföräldrar och hälsade på och det bjöds återigen på grillning och MYCKET MYCKET prat (göteborgare vet ni! det tar aldrig slut). Sen när maten började ta slut tog sällskapsspelen vid och det blev frågesport (jag kan ju säga så mycket som att jag vann absolut inte! det var en av de äldre rävarna som tog hem det).

Söndagen hände det inte så mycket mer äna tt jag är så otroligt förbannad på SJ. Hur kan man boka in ungefär 3 vagnar förmycket med folk på obokade biljetter och sedan ta bort så det bara fanns en vagn för de med obokade biljetter att sitta i??!! *suck* resan hem bestod i alla fall av 3 timmar i restaurang-vagnen! Inte allt för skönt, men vi hann med våran buss hem i alla fall trots den lilla förseningen som blev med tåget. Så nu är vi hemma igen, efter en lååång helg känns det som!

Snart ska jag som sagt åka till IKEA, och i slutet av juli ska vi och kolla på våran lilla illerpojke!! :D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0