förvirring - ett nytt favoritord!

jag förstår inte hur mycket det kan vara på en och samma gång!
Idag har jag vart i skolan på en föreläsning och filmvisning som inte har något som helst med det vi håller på med just nu att göra. Filmen handlade om knarkare och alkoholister i nån håla utanför stockholm på 80- talet och så vitt jag vet så håller vi för tillfället på med socionomens yrkesroll, en områdesbeskrivning och en vetenskaplig studie (som socialt arbete). Jag fattade inte riktigt kopplingen där.
Och ja, ni läste inte fel när jag sa att vi håller på med tre saker samtidigt. Det roliga är att de säger att ni har faktiskt 15 dagars utsatt tid på schemat att ägna till den vetenskapliga studien, när vi i själva verket har 11 dagar (om man inte räknar med röda dagar, vilket ju SKA vara vilodagar) minus säkerligen 4 dagar som kommer gå åt till att filma och planera våra kommunikationsövningar (oj, sorry, ännu en uppgift jag inte nämnde tidigare). Morr säger jag bara. Visst, vi har 15 dagar som inte är schemalagda med annan "aktivitet" men då har förberedelser för (delvis) examinerande kommunikationsövningar räknats med. Detta kräver även att vi inte är mänskliga och har ett liv utanför skolan (vilket gör att vi valt bort de röda dagarna, pga att dagis och dylikt faktiskt har Stängt då).

Hur som helst går det ändå ganska bra för oss. M och jag är så organiserade så vi ska upp på stan imorrn och intervjua den snubben vi ska prata med om yrkesrollen (samt hoppas vi på att få ett ämne till vår vetenskapliga studie av honom), på eftermiddagen ska vi sedan ta bussen ut till Vivalla och göra våran områdesbeskrivning. På torsdag är det tänkt att vi ska börja på vår vetenskapliga studie för att ha handledning om den på fredag. Sedan nästa måndag betar vi av och skriver rent yrkesrollen och områdesbeskrivningen. KLAR!!! (med två uppgifter av de nuvarande 4 som jag nämnt).

Hur som helst är det inte bara detta som leder till förvirring. Det är ju även så att jag har böcker som ligger ute till salu. En har jag sålt tidigare, en sålde jag idag, lämnade boken och fick pengar, en har jag fått pengar för och ska skicka iväg idag och ytterliggare en har det varit stora bekymmer med just det här med pengaöverföringen så den ska jag försöka fixa postförskott på (har ingen aning om hur man gör det, men jag får väl gå till posten och se ut som en förvirrad höna och blinka lite med ögonen så kanske de kan hjälpa mig).

Hur som helst känner jag mig helt lost nu och hoppas att jag i framtiden inte ska vara så beroende av min kalender. Just nu är det så mycket så på kvällen kollar jag när jag ska gå upp. Sen får jag kolla på morgonen vart jag ska vara och uppdatera mig ett antal gånger under dagen om vad som ska göras och när detta skall göras, för jag kan absolut ingen koll på nånting! Det känns jobbigt faktiskt. Jag har inte ens någon koll på vilka dagar jag är ledig längre. Eller, just det med ledighet var ju ett dåligt exempel, för just den här terminen finns inget som heter ledighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0