Dag 1 på flyttprojektet

Flytt, flytt, renovering och städ. När kommer detta ta slut?! Eller ja, det kanske är en dum fråga för jag vet ju att jag får nya lägenheten den 1a juli och några dagar efter det när allt är uppackat är det ju slut. För den här gången.

Idag har det burits grejer och körts fram och tillbaka till Kumla och städats och grejats. Mamma har gjort en hejdundrans insats och putsat alla fönster och målerier runt om fönstren. Jag och pappa har släpat och burit grejer ner för trappen, in i kärran, ur kärran och in i rummet där de ska förvaras en månad. För er som inte är insatta i min flyttprocess (=ni som sluppit lyssna på mitt gnäll om hur jobbigt det här kommer bli) kan jag bara förklara att jag ska ut ur den lägenheten jag bor i nu den 29 maj, flytta hem till mor och far en månad och flytta till min nya, älskade, tvåa på norr den 1a juli. Till historien hör också att min bror och hans fru köpt hus i Kumla som de håller på att renovera för fullt (vilket jag naturligtvis är inblandad i) för att flytta in i nästa helg (samma helg som jag ska flytta alltså, vilket är smått omöjligt då vi har samma nätverk av personer som kan hjälpa till och bilar samt kärror). Mina älskade små kissemissar kan inte heller följa med till mor och far då hyresgästföreningen i deras lägenhetshus valt att besluta om att endast hundar är tillåtna i det huset, och detta endast om hussen eller matten valt en lägenhet på bottenvåningen. Majken ska flytta till bästaste söta MB och Ragnar far iväg till Nora en månad.

Så nu sitter jag alltså här, i vad jag gjort om till en väldans stor etta med väldans stort kök. Sovrummen är stängda och urplockade och jag bor i vardagsrummet, i soffan närmare bestämt. Den samt tv och tv bänk är de enda möbler som finns kvar i lägenheten och som jag har att tillgå en vecka. Just nu känns det rätt okej (fråga igen om en vecka).

Imorgon är det bara på’t igen, diskvantar på och alla skurmedel som finns ska fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0