Skitdag

Har så jäkla dötråkigt! (Memo to self: du kan inte sitta inne en hel dag utan att ha tv eller andra möbler än soffan som just nu agerar soffa/säng/matplats)
Som följd av denna tristess har jag varit inne och slökollat på Kissies blogg. Jag har under en längre tid bestämt mig för att jag ska inte gynna sådana människor och ge dom fler läsare genom att titta, men nu fanns inte motståndskraft kvar, när det enda roliga på min dag har varit att handla mjölk och bröd på konsum i Brickebackens "centrum". Så jag föll alltså för frestelsen och gick in och kollade. Helt seriöst?! Behöver jag säga något mer? Hon kan inte skriva, hon kan uppenbarligen inte äta, hon kan inte klä sig med kläder som täcker väsentliga delar av kroppen osv. osv. Varför läser alla hennes blogg? Om det ändå vore något matnyttigt, något man stimuleras av, något som får en att tänka till, men neej! Det huvudsakliga innehållet kan sammanfattas med "åh jag kan inte äta något annat än 2 blad från en sallad, jag måste träna för att inte gå upp 2/3 av ett kilo, jag ser ut som en bimbo och är nöjd med det och jag super skallen av mig för flera tusen så ofta jag kan" (fri tolkning av kissies blogg gjord av mig). Så nu har jag besparat er besväret att gå in på hennes blogg och behöva känna er tjocka. Jag däremot bestämde mig för att ta 2 leverpastejmackor med alldeles för mycket smör och smörgåsgurka på när jag var färdig med läsandet av hennes blogg.

Imorgon får jag tillbaka min bil. För er som inte vet det har den varit på reparation ett antal gånger och kostat massa pengar och så är även fallet denna gång. Bilmekanikern ringde idag och redogjorde för diverse delar han bytt ut på bilen och informerade om att detta arbete skulle kosta, i runda slängar, 6500kr. Jag tänker att bromsar är tydligen något väsentligt att ha på en bil och nickar och bockar för att han utfört detta arbete.

Majken är ju som tidigare nämnt endam-katt här hemma nu vilket tydligen också innebär att jag måste skämma bort henne. Jag upptäckte detta fenomen idag när jag kom hem med en hel låda med massa olika engångsportioner med blötmat till henne fastän hon bara ska bo här i 3 dagar till. Men jaja, maten lär följa med katten så MB får väl skämma bort henne lite när hon bor där också, för det är hon värd, Majken alltså. Jag tror inte att kattmat är att föredra för människor, vilket då inte torde innebära att jag skämmer bort MB när jag ger henne blötmat.

Tips på roliga saker man kan göra i en relativt tom lägenhet som inte innefattar att flyttstäda tas gärna emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0