The big day

Idag är det den stora dagen. Eller skämt å sido är den inte alls speciell på något sätt mer än att vi fick ut den sista tentan. Jag skulle snarare säga att den 4 de juni är den stora dagen, när det är slut på skolan för den här terminen! Då får vi se vad det blir av sommaren också. Har ju inte fått meddelat om något sommarjobb än så länge så det blir väl till att gå hemma och vila upp sig. Jag är lite kluven vad gäller den saken faktiskt. Självklart vill man ha pengar för att kunna leva livet, men å andra sidan kan man inte leva livet när man måste jobba hela sommaren. Dessutom känner jag tendenser av att jag är otroligt trött på skolan. Inte på själva utbildningen, men att plugga och aldrig få vara ledig är jobbigt. Även om man säger att man har en "ledig dag" när man går i skolan så finns det alltid något man borde göra, eller borde gjort för ett bra tag sedan! That's life! Längtar till att komma ut i yrkeslivet då man verkligen är ledig klockan 16.00 när man slutar!

I övrigt händer det inte så mycket spännande i mitt liv just nu. Sitter på blocket och kikar lite på hundar. Är otroligt sugen, samtidigt som man vet att det är ett enormt ansvar man tar på sig. Det väger jämnt just nu och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är läge nu eller om man ska vänta längre. Vi får nog se hur det går med pälsklingens jobb han sökt. Får han det lutar det åt en liten vovve här hemma för då kan vi vara hemma i skift om han kan få mycket kvällspass! Den domen kommer nästa vecka! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0