dagens resultat

Jahapp, idag har vi vart och träffat vår T6 student. För er som redan här inte fattar någonting, så handlar det om den tidigare nämnda uppgiften om att identifiera yrkesrollen hos en socionom (eller i det här fallet, blivande socionom som nu är ute på sin praktikplats). Vi var på brottsofferjouren, vilket var otroligt mysigt intimt och intressant. Söta lilla studenten ursäktade sig minst fyra gånger om att han var grönjörling och inte kunde nånting. Men jag tror egentligen syftet med själva uppgiften är att jämföra utbildningen med hur det är på fältet! Vilket han nog hade en större inblick i än någon som arbetat i 30 år på soc och knappt kommer ihåg vad en utbildning innebär.

Efter denna mysiga pratstund som varade i ca 3 timmar käkade jag och M på pizza planeten, sen bar det av med ett fyran (14) mot vivalla. Där möttes vi av en skojfrisk och stundtals (endast få stunder) allvarlig ÖBO gubbe. Han var mer än villig att berätta om sin uppfattning om Vivalla (som då vår områdesbeskrivning ska beskriva). Både för och nackdelar med ett mångkulturellt samhälle. Tror tyvärr att det mest var nackdelar. Även en annan trevlig kille tittade in och var väldigt förtjust i att få prata av sig om lite åsikter! Sen bar det av mot skolan, där vi fick ungefär samma känsla av uppfattningen om området, så det här ska nog gå att skriva ihop någonting om!

Kvällen lutar nog åt en promenad i hopp om att hitta lite tussilago (jag vet att det kan vara fånigt, men när våren äntligen verkar ha kommit vill man ju ta till vara på den!). Jag har faktiskt sett både krokusar och en liten ensam vitsippa idag!

Nu ska jag koppla bort allt som har med skolan att göra och slappna av en stund. Kanske till och med umgås lite med min småsjuka (som i ont i magen) karl till pojkvän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0