helgen resulterade i en pälsboll rikare

helgen som den blev och som det kommer bli (den är ju faktiskt inte slut än)
i fredags for jag hem till lilla nora för att besöka mor och far. Pälsklingen stannade hemma och agerade jour ifall de skulle tinga från jobbet och vilja att han skulle åka ner. Det innebar 27 timmar utan min pälskling (lidande med andra ord).
Idag var det firande av "släkt". De är egentligen vänner till familjen, men vid vissa tillfällen känner jag att de känns mer som släkt än vissa andra delar av det riktiga släkten gör. Det är verkligen några jag skulle ringa om det hade hänt något eller om mamma och pappa inte var tillgängliga och jag behövde prata. Underbara människor som jag växt upp tillsammans med helt enkelt.
Sen vid 19 tiden bar det hem mot storstan igen, med en liten gris i bagaget.. (bagaget är att ta i, för den bortskämda lilla pälsbollen åker i mammas knä och bärs inte ut i bilen förrän den har en behaglig temperatur, dessutom har han en varm pläd omlindad kring den resebur han åker i för att inte behöva utstå drag, ska väl tilläggas att chinchillor (som han är) är väldigt känsliga för just drag). Hur som helst så är han här nu, i sin riktiga, stora bostad, placerad så han kan se och övervaka alla i hushållet (med andra ord så han får sällskap hela tiden). Han ska bo här en tid framöver, typ två veckor, när mamma och pappa är och roar sig lite norrut i någon skidort.
Pälsklingen är iväg och jobbar idag iaf, vilket innebär att man sitter själv och ugglar framför datorn.

Morgondagen bjuder på kvalitetstid med pälsklingen, känns som en sån är saknad och välbehövlig nu när han jobbat hela veckan och vi inte hunnit umgås så mycket. Vi ska laga mat, träna och mysa tillsammans hela dagen :) *längtar*

Nu väntar sängen och ett inbjudande Houseavsnitt på mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0