bokmani!

Nu är min bokmani över. Eller inte över på så sätt att jag inte längre vill läsa, men jag har beställt en massa böcker nu och även fått låna av lilla A. Jag har lånat 4 av marian keyes böcker + en extra hon trodde jag skulle gilla. Sen ska jag låna massa böcker av M:s mamma, hela serien av Camilla Läckberg. Plus att jag har beställt böcker från internet 4 böcker av Sophie Kinsella, en bok av Martina Haag och de 2 senaste Harry Potter böckerna. De sistnämnda är för att man MÅSTE läsa böckerna innan man ser filmerna!!
En spontan reaktion igår när jag lånade böckerna från A var "här har vi någon som är sysslolös i sommar" och visst stämmer det. Jag har inte hittat något sommarjobb, vilket resulterade i att jag var på arbetsförmedlingen idag. Otroligt givande grupp-inskrivning. De sa saker man aaaldrig hade hört förrut. Som att man måste jobbat minst 6 månader och stå till arbetsmarknadens förfogande över hela Sverige för att få A-kassa. Eller nyheter som att "det finns ju andra ställen än platsbanken att söka jobb på, ex andra sidor där man kan registrera sitt CV, såsom bemanningföretag och så vidare" - NÄHÄÄÄ??? Gör det?!?!?!?!
*suck* detta besök på arbetsförmedlingen resulterade i att när det kom fram att jag redan går en utbildning och bara sökte sommarjobb sa snubben där "Jaha, men då söker du ju bara sommarjobb, jaja". Det låter otroooligt uppmuntrande när man är ett "bara det??? jaja"-fall. Då vet man att man inte kommer bli prioriterad där i alla fall. Så, jag får väl helt enkelt gå in i bokens värld och befinna mig där i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0