Avskrivning AB

Nu känns det som att det är läge för ett riktigt långt inlägg.
Har faktiskt egentligen ingenting att skriva men böckerna och tentaplugget inför morgondagens nederlag känns inge lockande alls. Vi har en 6 timmars tenta på kvantitativ metod och det är så ointressant som det bara kan bli faktiskt. Fattar nog knappt hälften av vad jag läser och kommer antagligen inte kunna skriva någe vettigt alls på tentan imorrn, men så kan det vara ibland. Det har ju inträffat saker under min tänkta tentapluggsperiod som gjort att vissa dagar har det bara inte gått att plugga. Dessutom har dom där jäkla byggarbetarna utanför fått för sig att det är skitsmart att börja borra hål i marken (eller vad dom nu gör) nu när det har snöat inatt.

Dagen har iaf bjudit på en sväng ner till stan. En otroligt kort visit och det enda jag såg i princip var djuraffären. Men det är iof trevligt därinne! Var och köpte mat till den lilla pälsbollen. Nu ska han bannimej skämmas bort. Har köpt både pellets, någon sorts chinchilla blandning med vete, korn, torkade nypon, torkad majs och allt vad det var i. Och även nytt hö (även fast han inte äter det! Hon på djuraffären gav mig ett tips om att klippa sönder höet i småbitar för att det är lättare för dom att äta det då. Och vad gör man inte för det lilla livet. Släpade hem allting på bussen, och jag menar verkligen släpade, för den där hösäcken var bannimej lika lång som halva mig så jag fick bära den högt! Sen, sagt och gjort så tvättade jag ur matskålen och klippte sönder skiten. Nu vet jag inte om det fungerade för det lilla odjuret rymde och placerade sig på sin vanliga plats, under elementet bakom soffan. (resultatet av undersökningen får helt enkelt redovisas i ett senare avsnitt :P)

Jag hade verkligen sett fram emot våren som så fint började komma förra veckan. Men den verkar ha försvunnit igen :( Ser inge bättre ut i slutet av veckan heller om man kollar på väderprognoserna (nog för att man aldrig tror på dom annars, men dom brukar ju kunna se när det kan bli lite varmare än run 0¤c iaf!)

Helgen var fin iaf! Pälsklingen skulle ha jobbat lördag egentligen men fick vara ledig för Frimis skulle ha någon sorts ljudcheck! Har aldrig hört talas om att dom har det en lördag (måste vara jätte opraktiskt, men vill dom förlora pengar, så inte gör det mig någonting!). Det hela resulterade iaf i mys med chokladpudding och säsongsstarten av Robinsson.

Veckan bjuder på följande

Måndag - Tentaplugg, en snabbvisit på stan och tvätta
Tisdag - Tenta och gråt, handla mat på kvällen
Onsdag - Introduktion till nya kursen, och glädje för pengarna kommer
Torsdag - Kursstart, och ledsenhet för räkningar ska betalas (dock stor glädje för firandet av 6 månader tillsammans!)
Fredag - Ledighet!

Det kan nog bli en hyffsad vecka iaf!

Känns som att jag borde försöka träffa mamma och pappa någon sväng den här veckan, det känns som längesedan nu även om det bara var en vecka sedan. Är nog lite mammig fortfarande! (Undrar om man kan växa ifrån det?!)

Talade med mor i telefon idag iaf och hon sa något trevligt om att åka till IKEA i april när pappa är bortrest! Det tycker jag lät underbart! Jag älskar verkligen att gå på IKEA, till och med mer än jag gillar att gå i klädaffärer, men det resulterar bara i att man blir deprimerad när man är där inne och vet att man inte kan köpa nånting för att ekonomin inte kommer gå  ihop i slutet av månaden om man gör det :/
Men men, vi är på god väg att reda ut allting nu iaf! Känns som vi kommit på fötter igen, men inte med några stora utsvävningar i budgeten.

Nu får jag nog kolla lite i den där förbannade Bryman-boken iaf så jag känner att jag gjort vad jag kunnat innan jag kuggar på tentan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0