eurovision song contest

Idag eller inom dom närmaste dagarna kommer förmodligen hela sveriges blogg-befolkning blogga om eurovision song contest. Och jag tänker inte vara sämre!
Jag hade inget favoritbidrag sådär och tyckte väl norges låt (som vann) var ganska trevlig sådär, den kommer säkerligen bli jobbig att lyssna på i längden (precis som alla låtar som spelas sönder på radio). Men jag tänker inte hålla inne med att sveriges bidrag verkligen var värdelöst. Jag var förbannad när de vann den svenska melodifestivalen och när hon uppträdde i Ryssland kunde jag inget annat än att skämmas. Det var falskt på sina ställen och hon ser ju stelopererad ut när hon sjunger kvinnan! Men men, det har väl någon charm det med eftersom svenska befolkningen uppenbarligen gillade den. Pojkvännen och jag hade naturligtvis en gissningslek om vilken placering hon skulle komma att få och eftersom båda tyckte att bidraget var så dåligt så var vi ändå generösa när vi gissade på 16 de (pojkvännens gissning) och under 20 de plats (min gissning). Jag var ju inte så långt ifrån då hon slutligen landade på en hedrande 21 a plats. Kommentatorerna och (det svenska) folket kring den här tillställningen var ändå nöjda med hennes framträdande och tyckte att hon såg strålande ut. Hur kan man vara nöjd när sveriges bidrag hamnade 4 platser från SISTA plats?!?!?!?!?! Jag är alltid lika förundrad över hur svenska "proffstyckare" och kommentatorer kan vara nöjda när Sverige hamnar på så otroligt dåliga placeringar. Det gäller Eurovision så väl som idrott. Jag är i alla fall grymt besviken. Eller jag är snarare bitter på hur det röstades i den svenska melodifestivalen. För när Marlena Ernman vann där visste jag att det var kört.

Nog med bitterhet över det här. Jag är ju inte lika frälst, som många andra, av den här tävlingen så jag fortsätter mitt liv utan nederlag. Nu är det dags att studsa i säng och kanske läsa lite av min inte så spännande bok (hoppas den blir bättre snart!)

Godnatt alla nära och kära och ni andra som läser min blogg

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är också bitter! Och tycker det börjar bli pinsamt att sverige plötsligt år efter år hamnar nere på botten. jag menar, året vi hade the ark - då var det ju GRYMT! och vi kom på plats 18... DET är jag fortfarande bitter över :(



i år borde vi skickat typ emd - de skulle ha charmat! :p eller måns!





godnatt :)

2009-05-17 @ 01:32:22
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0