Nu är det vår gottfolk!

Ny design för nu är det vår!
Den andra bilden passade ganska bra till våren också men det är nog för att jag förmodligen inte använt bloggen på hundra år.

Idag kryper i alla fall ångesten tätt intill igen då jag pluggar inför psykologitentan som jag ska göra om för 3 dje gången. Jag börjar fundera på vad det var som gjorde att jag inte presterade så bra tidigare gånger och inser att det är nog inte så att jag är dum och inte kan egentligen, utan omständigheter runt om som gjort att jag inte hunnit plugga så mycket som jag egentligen behövt.

Nästa vecka är det påsklov. Jag har faktiskt påsklov påriktigt det här året! Nicklas och jag räknade ut igår att det har man nog inte haft på ca 8 år, sedan man gick i grundskolan.

Som sagt ångest imorgon för omtentan men på lördag blir det partajj härhemma. För en gångs skull har vi tagit tag i saken och ordnar något här hemma. Det har aldrig hänt förr, men förhoppningsvis händer det fler gånger framöver. Igår var vi och skulle shoppa något att ha på sig och äntligen hittade jag de byxorna på cubus som jag verkligen velat ha länge (inte för att jag ska ha dom på festen men ändå).

Omtapetserat och fixat har vi fått här hemma också, nu är det bara lila heltäckande gardiner som saknas till vardagsrummet. Och gardiner överhuvudtaget till lilla-rummet. Men det är inte så roligt att slänga ut massa pengar på gardiner :( Har förbaskimej inte råd med sånt!

Men, man får försöka se positivt på det hela ändå. Snön är nästan borta (jämförelsevis i alla fall mot hur mycket det har varit) och förhoppningsvis tittar solen fram någon dag snart också! Nu är det vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0