Hur tänkte jag där?

Den här veckan har jag tydligen jobbat 7 dagar. När de ringde från jobbet i Nora och frågade om jag kunde jobba den 28 och 29 de tänkte jag jaa, men hur jobbigt kan det vara att vara i Nora en helg. Man sitter ju mest ändå, precis som hemma. Så jag tog de passen och tänkte inte mer på det.

Nu, när jag har jobbat 7 dagar i rad, kan jag tycka att det känns ändå helt okej, ända tills jag inser att det inte handlar om att jobba 7 dagar i rad, för imorgon ska jag ju jobba på mitt vanliga jobb igen! Jag jobbar alltså 12 dagar i rad! Som tur är jobbar jag sent veckan som kommer, så jag får iaf sova lite längre. Det är faktiskt stor skillnad mellan att gå upp 05.45 och 09.30!

Och alla vuxna säger bara "passa på medan du är ung och fortfarande orkar", jag förstår inte hur dom tänker. Det är ju NU jag tycker det är jobbigt att gå upp på morgonen. De vuxna vaknar ju tidigt automatiskt. Det är på så sätt jag insett att pappa börjar bli gammal för att han "orkar inte ligga kvar i sängen längre än till 9 på helgerna". Vaddå orkar inte ligga kvar? Det är inte jobbigt att ligga ner?! Och innan ni dömer mig för att jag verkar lat ska ni veta att det inte är mitt fel att jag är lat, jag är en medlem i 80-talist generationen och då BLIR man automatiskt lat, sådeså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0