Ut med skiten

Mår nu bra igen efter det lilla missödet med glassen!

Jobbet den här veckan har varit katastrofalt. Inte tråkigt på något sätt, utan jobbigt. När man har i snitt 30 kunder per dag och i snitt 4 personal sjuka varenda j*vla dag ÄR det inte roligt att vara samordnare. Varför ska alla vara sjuka när jag bokar för? Min kollega har haft 3 "lätta" veckor och sedan kommer jag som fortfarande försöker lära mig att boka och då händer allting samtidigt! Jag är ändå nöjd över min insats den här veckan, jag har fått ihop det och inte glömt någon kund, det är min måttstock på ett bra utfört arbete!
Men som jag sa till M igår kommer jag vara vinsugen på fredag p.g.a detta!

Ikväll ska jag på standup på konserthuset. Känns ju helt fantastiskt att det ordnas sådana saker i den här staden som annars är så tråkig. Nu är det väl förstås inte staden jag ska tacka, utan snarare Sorans producent som bokat in honom här. Misstänker att det kommer en uppdatering om hur kvällen blev i helgen.

Jag tror jag att jag ska fortsätta att spy ur mig lite galla. Jag är väl medveten om att jag stundtals kan skriva slarvigt och säkert stava fel här och där (särskrivning är en liten egenhet jag har), men jag har iaf vett nog att läsa igenom mina inlägg innan jag skickar ut dom, för läsarens skull. På en hemsida jag har en användare på ploppar det då och då upp dagboksinlägg jag väljer att läsa. När folk är upprörda och kritiserar saker men skriver med så mycket stavfel och missar att det knappt är läsbart är det svårt att ta dom på allvar! I mina ögon är det den skrivandes förbannade ansvar att se till att det man postar på nätet är OKEJ. Jag har fått så jäkla mycket skit tidigare för denna åsikt jag har av folk med dysleksi som menar att jag utesluter en del av befolkningen då jag "klankar ner" på människor med dysleksi så det enda jag kräver från och med nu är att det ska vara OKEJ, alltså läsbart och förståeligt. Mest av allt just nu stör jag mig på människor som klagar på andras sätt att skriva och inte ens kan skriva själva. KATASTROFALT!

Så nu när jag har fått ur mig mycket av min ilska önskar jag er en fortsatt bra dag och hoppas ni får kul ikväll, det tänker iaf jag ha! (Vill tillägga att min irritation med största säkerhet beror på att jag måste vara så j*vla trevlig på jobbet hela dagarna).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0