förklaring som blev mer åt svår poesi

nu har jag skrivit igen
ännu en gång har mitt hjärta krossats framför mig själv
men jag försöker inte laga
jag vill analysera och låta er förstå
hur vackert ett trasigt hjärta kan vara
hur vackert mitt trasiga hjärta är

änglagarn har än en gång sytt ihop världen
och jag kan öppna ögonen för att se igen
utan att bli bländad av kärlek
med förståelse för allt som kan gå fel
krossar jag mitt hjärta först
innan du hinner

allt gör jag innan du hinner tänka
hur ska man förstå något så tvetydigt
hur ska du förstå att det är
dig jag gömmer mig för
samtidigt som jag slänger mig i dina armar
hur ska du kunna förstå att det är
dig jag gömmer mig för
fast jag ligger naken på din säng
hur ska du kunna förstå att det är
dig jag gömmer mig för
när jag slänger mitt hjärta i backen
så du kan laga det igen

nu har jag skrivit igen
för andra gången idag har mitt hjärta krossats framför mig själv
men jag försöker inte laga
jag analyserar och låter er förstå
hur vackert ett trasigt hjärta kan vara
hur vackert mitt trasiga hjärta är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0