bloggande

in i bloggandets värld alltså.
Är riktigt imponerad över mig själv, vad har jag att skriva tänkte jag, men sen slutade jag tänka och insåg att det kanske kan få igång mitt skrivande igen. Har man inget vettigt att säga kan man alltid skriva något mindre vettigt, hur som helst har man ju oavsett viktighetsgrad på det man skriver åstadkommit någonting. Man har skapat någonting man tänkt ut, för att få någonting sagt.

Hur som helst, så får man ju "äntligen" göra sånna där fåniga test utan att verka dryg nu, när man har en blogg. Så jag tog tillfället iakt.
Varsegod!


1. Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"yrkesbiologer." ur samhällsvetenskapernas förutsättningar
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan - vad rör du vid?
luften
3. Vad var det senaste du såg på TV?
en del ur "After the sunset"
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23.00
5. Titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?
23.02
6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Over the rainbow-Eva Cassidy
7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
1 h sedan, var på balkongen och tog lite luft J
8. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Gästboken på helgon.net
9. Vad har du på dig?
Linne och trosor
10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
drömde om något vackert J
11. När skrattade du senast?
två timmar sedan ungefär
12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
blåa tapeter och ett fönster
13. Har du sett något konstigt på sistone?
inget jag reagerat över iaf
14. Vad tycker du om den här utmaningen?
underhållande, i brist på annat
15. Vilken var den senaste film du såg?
prozac nation (bra men deprimerande)
16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
ett hus utomlands, tror jag
17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
trasslar ofta in mig i saker som är svåra att ta sig ur. och så är jag oxe, och ALLT vad det innebär :P
18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
samhällets värderingar, är inte vidare intresserad, men när man inser att allting drabbar en själv tillslut vaknar man upp
19. Tycker du om att dansa?
Ja, i rätt sällskap
20. George Bush?
NEJ, tack!
21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Elvira
22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Nicklas (tror jag)
23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Absolut! sol och värme ger lycka!
24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
 välkommen (antar jag?)
25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
de som vill, har ingen utstuderad grupp av människor jag vill veta mer om :P


Nog om det och detta. första inlägget klart, nu är det bara att börja kreera saker igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0