fredagsstäd/mys

För er som inte vill ha ångest för att dammtussar ligger här och där, ni bör sluta läsa nu!

Lugn och ro kommer fredagskvällen resultera i!

Jag har haft en manisk städdag idag och städat allt, från golv till tak.
Jag har
  • dammsugit (golv och soffa)
  • skurat golven (och skohyllan)
  • torkat av alla dörrar/skåpsluckor (ni som tittat efter vet att det blir smutsigt runt precis alla handtag som finns i)
  • gjort rent på toa (då menar jag rent som i skurat från golv till tak och till och med rensat avloppet under badkaret)
  • städat köket (diskat, skrubbat diskhon, tagit ut spisen och skurat bakom, torkat skåpsluckor, dammat kryddhyllor, tagit ut dom där grejerna under kyl och frys och dammsugit under dom)
  • dammtorkat hela lägenheten
  • sorterat ur hela min garderob med papper och dylikt och plockat in allt i pärmar, alternativt slängt det som var skräp
  • planterat om en blomma och vattnat resten
  • plockat ur två flyttkartonger med grejer
  • sopat i uppgången till lägenheten
Jag känner mig nöjd och stolt faktiskt. Började klockan 12 idag och är klar nu (17.30) och jag har inte haft en enda paus. Det hela resulterar i att nu när jag äntligen satt mig ner inser jag hur otroligt hungrig jag är, så pälsklingen ska springa iväg och köpa tacosgrejer och så ska vi (läs jag) korka upp en flaska vin idag och unna oss (mig). Anledningen till parenteserna är att pälsklingen under inga omständigheter inte dricker vin utan han har köpt öl :P

såå trevlig fredag på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

herregud vad duktigt sara!!!! :O

du får gärna komma hit och göra detsamma här ;)

2009-01-31 @ 11:12:42
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0