hemkommen

nu var man hemkommen igen, ända till örebro faktiskt.
vi åkte hem till nora och sov där inatt för vi hade kvar alla kläder och julklappar och grejjer. Så packade vi ihop oss och åkte hem till hem idag och nu har jag precis blivit klar med uppackningen. Kärleken är nere och ska ta sitt certifikat till sitt croupier-jobb idag så jag fick nöjet att packa upp allting själv.

Även om man saknar värmen så måste jag säga att det känns ganska så skönt att vara hemma ändå. Om det inte vore för den stundande tentan så skulle jag säga att det känns riktigt bra.

Det var en underbar semester med massa massa kärlek och massa sol. Det har vart mellan 25 och 28 grader varje dag och runt 16-17 på nätterna, en aning köldslagna blev vi allt när vi landade på arlanda och det var -10 grader ute.
Hemkomsten kan jag ju lova var inte den bästa. För det första var planet försenat så vi landade en timme senare än beräknat, sedan var den ner till banden då vi skulle få våra väskor..Då var tydligen halva planets väskor borta hel plötsligt, så vi vart bra oroliga för vi saknade en väska. Slutligen kom den iaf, sen var det ut i kylan och vänta på bussen.
När vi väl kom till bilen fick vi inte upp bakluckan, för den hade stått och frusit fast så våra vinterjackor och halsdukar låg därinne i säkert förvar medan vi fick frysa ihjäl i bilen. Sen for vi iaf till en statoilmack, för man är lagom grinig och otrevlig när man inte har ätit på 9 timmar :p. Där fick vi iaf upp bakluckan, problemet då var bara att den inte gick att stänga igen, så där stog vi och gröt och bände gott och väl en kvart innan vi fick komma in och få våran korv och mos-meny :P
Sen var det bara att blåsa på hemåt, 22 mil på 1h och 45 min :P
.
Trots förseningar och en jobbig hemresa har vi nog ändå lyckats bli lite bruna och dessutom en bacardi (79kr) och en likör 43 (13 euro) rikare :P


slutligen bjuder jag på två små semesterbilder :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var på tiden att du skrev något!

2009-01-08 @ 19:04:13
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart vi ska träna! Har du inte läst i bloggen på allt jag ska gå på? Det är bara att hänga på! :D Fika och utgångar mm. Here we come!

2009-01-08 @ 21:37:20
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0