fredag åter igen

Idag är det fredag igen (för er som händelsevis missat detta). Jag var duktig idag och ställde klockan och gick upp i skaplig tid enligt mig (klockan 10.00). Det visade sig att dagen bjöd på storm och tjocka moln. Inge vidare väder helt enkelt, men nuförtiden får man väl vara nöjd och glad så länge det inte regnar!

Jag ska hem till nora idag. Pälsklingen ska iväg på massa bestyr så jag skulle blivit själv hela dagen och kvällen och halva natten om jag valt att stanna hemma. Så det var inget alternativ! Just nu sitter jag och väntar på att pappa ska ringa och säga att han kommer över en sväng. Han ska nämligen börja mäta på de justeringar som ska göras i lägenheten för att illern inte ska kunna skada sig och så sen. Det är tänkt att han ska vara i köket när vi inte är hemma och där kommer han inte in i några hålor eller konstiga utrymmen, men i vardagsrummet har vi ju en bäddsoffa där han kan krypa in och fastna, så det ska åtgärdas. Samt ska väl lite burbygge fixas så han kan ha en hörna där inne om han vill.

Sen bär det som sagt var av till den stooora staden nora. Ska nog bli lite grillning och mys ikväll tror jag :) Ha det gott allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0