Harry Potter och halvblodsprinsen

Igår var jag på bio med kärleken och mor och far. Ni kan ju gissa vilken film vi valde att se på rubriken. Jag måste säga att jag nog var ganska så positivt överraskad. Missförstå mig rätt. Jag älskar Harry Potter filmerna och jag har snart läst alla böcker också. Givetvis hade jag läst boken innan jag såg filmen, vilket resulterar i (som alla vet) att man borde bli besviken på filmen eftersom den omöjligt kan innehålla allt som boken innehåller. Så var det givetvis även i denna film. Det finns nog ingen film som kan mäta sig med ca 600 sidors information. Men jag tycker ändå att filmen var riktigt sevärd och riktigt bra! Jag kan ju säga som så, hade man inte läst boken innan så hade filmen varit klockren! (ett tips till alla som inte läst boken). Vissa detaljer som jag ansåg viktiga att ta med i filmen saknades dock, men men. Jag tror absolut mycket på den sista filmen. Jag tror den kommer knyta ihop allting. Så over all får filmen 4 av 5 i betyg av mig!!

I lördags var pälsklingen och jag på marieberg. Efter en smärre katastrof här hemma i fredags så har vi börjat jobba på att tillbringa mer tid tillsammans. Det handlar inte så mycket om att vi inte är tillsammans som att vi inte umgås när vi är tillsammans. Jag tycker inte att det är kvalitetstid att sitta bredvid varandra i soffan när man sitter framför varsin skärm. Men nu är allt guld och gröna skogar igen! Sen kommer nog allting bli bättre när vi får hem lille illern också så jag inte behöver vara ensam på helgkvällarna när han är iväg och jobbar. Det ÄR jobbigt och jag rekommenderar nog inte jobbet till någon annan, även om det kanske kan vara kul att vara croupier! Tänk på era respektive säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0