dille på böcker

Jahapp, då var det måndag igen, en sysslolös måndag!
Egentligen skulle jag tagit mig ner till arbetsförmedlingen idag men jag tänkte gå upp tidigt och ta det innan jag ska till tandläkaren imorrn istället så får jag något annat att tänka på än att gå runt och stressa upp mig själv!

Jag har fått dille och tänkte att jag skulle läsa massa i sommar! Det underbara i kråksången är att adlibris säljer pocket-böcker för 39 kr st!! Det anser i alla fall jag är ganska billigt och det gör en än mer motiverad att köpa några och börja läsa! :)

Pappa och jag var på fisketur igår och det var skojsigt! Vi fick uppleva alla väder, en smärre storm, regn, kyla, vindstilla, sol och hyffsad värme. Vi fiskade med flugspö och det roliga var att fisken nappade på torrfluga. Det är otroligt svårt att fiska, men litegrann som att meta bortsett från att man inte ser ett flöte som guppar upp och ner när det är napp, utan man ser själva fisken som går upp till ytan och tar flugan! Skoj skoj skoj. Det hela resulterade i att pappa fick 2 öringar och en regnbåge och jag fick 2 napp där jag inte hann göra mothugg (vilket är riiktigt svårt att hinna eftersom flugan ligger still på ytan och det blir inget automatiskt mothugg som med drag som man hela tiden vevar in) och 1 napp där jag fick känna fisken en liten stund i alla fall innan den bet av taffsen och flugan. För er som tycker jag är dålig som inte fick någon fisk säger jag bara: "prova fiska med torrfluga så ska ni få se hur lätt det är".
Resultatet var i alla fall att det var nästan 5 roliga timmar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0