kort sammanfattning

Jag vet att jag varit värdelös den senaste tiden på att skriva i bloggen. Men nu blir det fasen skärpning!

Jag ska börja med att berätta att jag blev godkänd på den förbannade vetenskapliga tentan! Den var skitsvår och jag har haft riktig ångest över den. Inte sådan där nervositet som säger "klarar jag den eller inte? Hoppas verkligen jag klarar den". Utan mer sådan där ångest som gnager bak i ryggraden och viskar "haha, du är köööööörd". Det har inte varit tre roliga veckor att vänta på beskedet. Men när jag kom ner till Vanja och fick tentan i handen såg jag att det var ett kraftigt ifyllt G på framsidan och det gjorde mig RIKTIGT nöjd! Det återstår bara att se hur det gick på etik-tentan nu. Den har jag sådan där nervositet över, hoppas jag klarat den!

Gårdagen var en stor besvikelse! Avslutande seminarie. Sista tillfället med klasskamrater, den sista diskussionen om vad vi lärt oss på kursen, en sista träff med våran underbara lärare vi haft denna delkurs. Det slutade i ett fiasko! Dagen började med att Camilla som är någon slags kursansvarig (eller vad hon nu är) kom till klassrummet och meddelade att Torgny var sjuk och inte kommer dyka upp idag. "sista träffen med våran underbara lärare vi haft denna delkurs" som bortblåst. Uppgiften blev istället att i våra smågrupper diskutera frågorna i studiehandledningen och sammanfatta svaren på 2-3 a4. "sista träffen med klasskamrater" som bortblåst. Frågorna berörde till större delen ämnen som vi inte haft med under delkursen bara för att examinera två böcker vi inte ens använt oss av mer än nu, vid det avslutande seminariet. "den sista diskussionen om vad vi lärt oss på kursen" som bortblåst. Ingenting blev som man hade tänkt sig och inget blev därmed riktigt bra. Två medlemmar i våran lilla grupp vi haft nu under våren kommer också försvinna. R ska flytta hem till sin lilla nystartade familj och M som varit och är den underbaraste människan på denna jord kommer också försvinna efter halva höstterminen då hon fått tillgodoräkna sig psykologin. Det kommer bli en tuff höst och vinter kan jag ju bara säga!

Idag är fallet så att jag ska och borde redan ha, diska/-t. Sen ska ajg studsa in i duschen och vidare packa grejer. Det är nämligen så att jag ska ner på stan en sväng när pälsklingen slutat, utföra några snabba ärenden och sen blir vi upplockade av bror min för att resa till Karlstad. Han och hans fruga ska åka till USA och kommer bli borta hela sommaren, så jag kände att jag vill träffa dom och umgås lite innan det händer! Vi får se vad aftonen bjuder på, hoppas det kan bli något trevligt sällskapsspel eller dylikt (uppdatering om det senare).

Det är även bokat att vi ska ner till pälsklings bror och tjej och nya bebis (när den nu behagar komma ut) första helgen i juli. Ska bli underbart att träffa dom igen faktiskt och få träffa det nya tillskottet!

Nu måste jag faktiskt diska! *pust och stön"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0