nya tag

fy på mig var jag har vart dålig på att skriva.. *slår på fingrarna*...eller det gör jag inte alls, för det är jobbigt att skriva samtidigt som man ska slå på fingrarna. Hur som helst så händer det just inte så mycket spännande i mitt liv. Dagarna lunkar på, vissa snabbare än andra och tentan närmar sig med stormsteg!
Oavsett hur det nu går på denna totalt ointressanta tenta om kvantitativ metod och enkätundersökningar så längtar jag till nästa delkurs som handlar om socionomens yrkesroll. Vi kommer få läsa massa om etik och sånna grejjer och det är verkligen intressant!

Det om det och skolan. Hemma har vi fortfarande kvar pälsbollen. Han verkar trivas här så han får bo här en stund till tror jag. Han är ju inte så frisk som han borde så jag måste ha daglig koll på honom och hans tandproblem. Befarar dock att det lilla djuret inte har så jätte lång tid kvar att leva. Det är verkligen jobbigt att tänka på så jag försöker undvika det så gott som det går. För er som inte kan förstå alls hur man kan tycka om en chinchilla så mycket kan jag bara säga att det är en familjemedlem. Vi har vart med om så mycket tillsammans och nu är han så go så han har suttit på min axel och tittat på let's dance tillsammans med mig ikväll. Han satt där en timme, oavsett om jag rörde på mig och det vinglade där på axeln så satt han kvar och tryckte sig bara lite närmare mitt ansikte. Jag älskar honom otroligt mycket!

På tal om älskar så är pälsklingen iväg och jobbar ikväll, igen...chockerande va? Man bloggar kanske inte klockan halv ett på natten om man inte sitter ensam? :p
Han ska även jobba imorrn och helgen efter det och helgen därpå också, för ert vetandes skull :P

I torsdags var jag på stan och lunchade med M. Otroligt mysigt att ses igen, det var så otroligt längesedan. Det talades om skola och lägenhetsbyten och diverse uppdateringar om vad som sker i småstan Nora. Viktigt att hålla sig uppdaterad även fast man inte bor där!

På Söndag blir det dit en sväng iaf och uppvakta en barndomsvän som lyckats ta sig 1/4 del av livet (om man nu blir 100 år). Ska bli trevligt att träffa henne igen, och så kanske man får hälsa närmare på lilla bebben som alltid lyckats sova när jag varit och hälsat på tidigare. Kan bero på att det har varit på kvällstid runt 22, medbringandes en flaska vin och diverse attiraljer :P.

Nu ska jag iaf studsa i säng. Och jag ska nog försöka ta upp det här med bloggandet igen :) oavsett om det inte händer något otroligt spännande i mitt liv :p

Kommentarer
Postat av: Johanna

BRA! du har varit saknad ;*

och vi borde ses snart någon gång?



puss!!

2009-03-15 @ 15:07:49
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej men, gjorde du? Var var du kvinna? <3

2009-03-16 @ 10:57:47
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0