Säga upp kontakten

Det är egentligen vad jag borde göra med mitt bloggande. Jag är sjukt dålig på att skriva i min blogg, men vissa dagar känns det som att man måste skriva av sig allting och då är den förbannat bra att ha den här bloggen :)

Vi har dragit igång i skolan nu på allvar. 7 seminarier ska vi ha den här terminen + ett projektarbete + en salstenta. Jag kan bocka av ett seminarie på den listan, snart i alla fall. Ska sätta mig med uppgiften nu som ska in senast imorrn, men jag var på seminariet så egentligen är det ju över.
Att bero på seminarieuppgiften förresten så är den knasigt formulerad. Det är den första uppgiften i den här kursen och den första uppgiften på hela terminen. Till saken hör att vi bara haft 3 föreläsningar än så länge varav 2 inte handlade om något som hörde till uppgiften. Vi ska läsa massa massa grejer och sedan ska vi kritiskt granska det. Det låter som vardagsmat för vilken universitetsstuderande som helst. Men då behöver ni tänka en gång till: ett helt nytt ämne, som ni bara läst ca 90 sidor om ur en enda källa och sedan ska du som oinsatt (i ämnet) student KRITISKT granska saken. Det är helt befängt enligt min åsikt. Det är som att sätta en konstnär på att kritiskt granska punkmusik, och denne konstnär får endast höra ett enda band! Idioti kallar jag detta!

Vi hade en ganska intressant föreläsning idag om biologisk psykologi (tror jag det var) vi (eller snarare föreläsaren) pratade om massa nerver och skit som finns i kroppen och främst i hjärnan som påverkar hit och dit. Jag förstod hälften i alla fall :) (Det som inte hade med nervtrådar hit och dit att göra).

Ska väl kanske berätta att min pälskling börjat plugga igen. Så småningom blir han smart också :P (han måste bara gå ut universitetet först (klassificering för att vara smart:P).

Linki stinki mår också bra. Han har dock kommit i någon slags trotsålder så han biter otroligt mycket och testar gränser hela hela tiden! Med jämna mellanrum får han time out i reseburen (när man sagt ifrån och tagit han i nackskinnet och han bara fräser åt en argt).


Slänger med en liten bild på han i husses keps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0