what are words

Har fått dille på låten what are words med Chris Medina. Första tanken som slog mig var att det var en konstig låt, den hade inte en normal "uppbyggnad" det saknas ett stick, vilket hör till vanligheterna att ha med (musiknörd eller asperger, välj själva). Sedan lyssnade jag en gång till på låten när jag kom hem och fastnade totalt. Jag är ju en sådan människa som lyssnar på texten, är inte texten bra är inte låten bra . slut. Vad denna låt handlar om får ni ta reda på själva, jag är säker på att låtar har olika betydelse för olika personer då en upplevelse är subjektiv och baserar sig på tidigare upplevda erfarenheter och så vidare. I mina ögon var det en otroligt vacker låt med ett fint budskap, detta var min åsikt ända till jag bestämde mig för att youtuba (observera att detta uttryck är ett verb) låten för att se om det fanns något live-framträdande då jag har en svaghet för sådana. Då insåg jag att jag kände igen han som sjöng. Då jag inte visste varifrån jag kände igen honom bestämde jag mig för att googla (ännu ett verb) honom. Det visar sig då att jag kände igen honom från american idol. Anledningen till att jag kände igen honom var att det visades lite om hans bakgrund osv i programmet vilken bl.a. innehöll en berättelse kring förhållandet mellan honom och hans fästmö.

Historien var alltså så att han och hans flickvän var förlovade och om två veckor skulle gifta sig, då råkade hon ut för en olycka, hamnade på sjukhus, i koma. Flickvännen vaknade upp en månad senare, med hjärnskador, handikappad.

Låten what are words är alltså inte bara skriven i syfte att vara en bra låt och hamna på topplistorna så han kan tjäna pengar utan är en låt Medina skrivit till sin flickvän om löftet att finnas vid hennes sida oavsett vad som händer.

Jag tror att denna låt och berättelse kommit att symbolisera den ultimata människan för mig, för ärligt talat, hur många som Chris Medina finns det i denna värld?

Jag avslutar med en tankeställare, ett citat ur låten ovan:
What are words if you really don't mean them when you say them
... they live on, even when we're gone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0