Gör aldrig allergitest!

Allt är lite jobbigare just nu. Jag har gått och dragit på mig en ordentlig förkylning som vägrar att ge sig. Vaknade upp imorse med dunkande bihålor, en hosta utan dess like och kände mig allmänt hängig. Då ska man fara iväg till hudläkaren (eftersom jag börjat utreda mina eksem nu, typ 15 år försent, men ändå). De satte på massa lappar på ryggen som innehåller ämnen jag eventuellt (läs garanterat) kan vara allergisk mot. Så nu kliar det också! För att detta test ska få maximal tillförlitlighet får jag nu under en vecka
  • inte bada eller duscha testområdet
  • inte utöva kroppsrörelser som framkallar svettning
  • inte riva eller skava på testområdet
  • inte utsätta testområdet för sol eller ljus från solarium
Detta är helt fantastiskt och jag förstår inte alls hur det ska gå till! Bada ska jag väl kunna undvika, men duscha vill man ju gärna göra i den här värmen. Att inte utöva kroppsrörelser som framkallar svettning är praktiskt taget omöjligt, dels är det vamt ute och dels bor jag ju, som tidigare nämnt, i ett seniorboende där temperaturen inomhus ligger runt 26 grader (när det inte är varmt ute). Lapparna har suttit på i ca 1 timme nu och det har redan börjat klia, jag kan inte garantera att jag inte kliar när jag sover! Sol är ju inte heller det det lättaste att undvika när det är sol ute, man kan inte sätta på sig tjocktröja när det är 30 grader ute utan att svettas! Summeringen av detta är att mitt test troligen inte kommer att bli så tillförlitligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0