Åhejochhå

Flyttkaos och skolångest, det är ungefär så mitt liv stavas nu.
Livsångest kanske snarare är den rätta benämningen men det vill jag inte låtsas om. Tunnelseende!

Bitarna börjar falla på plats nu i alla fall, både i omvärldsanalysen och i packandet. Jag har nyligen insett att det inte är en bra idé att skjuta upp packandet längre eftersom grejerna ska flyttas imorgon. Tänk vad bra jag är på att ignorera saker jag måste göra (memo to self, vid nästa arbetsintervju kan jag framhålla min förmåga att ignorera saker som något jag är bra på). Pappa ringde idag och ville komma och börja flytta mina saker klockan 9 imorgon bitti, vore kanske bra om vi kunde flytta massa saker i en kartong då och inte strumpa för strumpa liksom...(för övrigt sköt jag upp det till 10, jag förtjänar sovmorgon!)
Gällande omvärldsanalysen vi skriver känns allt som kaos och katastrof men jag tror inte det handlar så mycket om själva uppgiften som det faktum att vi projicerar vår oro inför tentaresultatet på den nuvarande uppgiften. Kanske projicerar jag inte bara tentaångesten på den nuvarande uppgiften utan även på andra saker. Exempelvis på matlådan jag hade med mig idag, den hade läckt (hade med soppa) och jag upptäckte själv hur onormalt irriterad jag blev, över vad? jo, jag fick skölja av matlådan (minsann). Var det jobbigt? nej inte särskilt. Tog det lång tid? Nej, inte alls faktiskt. Så, sluta upp med din dumhet att bli arg över en sådan sak!
Söta MB ska i alla fall baka kakor till gruppen på måndag, jag tror stenhårt på betingning, förknippa skolarbete med sötsaker så kommer vi må bättre och vi kommer lyckas med uppgiften! (Pavlovs hundar kunde ju lära sig saker med betingning så vi är illa tvungna att lyckas, man vill ju inte vara sämre än en hund när man pluggat 3.5 år på universitetet!)

Ytterligare ett fint resultat orsakat av mitt kaosiga liv var idag när jag svängde in på parkeringen hemma. Jag hade fönstren nedhissade på bilen och känner att det luktar brandrök. Tankarna som ploppar upp i mitt huvud under loppet av någon minut "bilen brinner, jaha, typiskt, nu kommer jag dö precis innan jag tar socionomexamen, hela utbildningen i onödan! Var luktar det ifrån? (springer runt bilen och sniffar på däcken och under motorhuven) nehe det luktar inte från bilen, tänk om det är lägenheten! (skyndar mig till lägenheten) nehe, det luktar inte här heller. Är det jag som luktar? Hur kan det vara från mig? (tar av mig tröjan och luktar) nehe, det var inte från mig heller. (stannar upp i vardagsrummet) Nu luktar det inte längre.....jahaaa, det finns andra människor än mig!" Kaoset gör mig narcissistisk!

Nu, vidare till packandet och sällskapet av en något lullig Betnér på bandit!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0