Dag två och tre

Summeringen av dag två var bara ”skjut mig”. Det känns just nu som att nästa gång jag ska flytta blir det till graven. Detta är ett rent helvete! Men när jag tänker på hur bra den nya lägenheten kommer bli sedan känns allt myyyycket bättre! Det kommer bli en superfin lägenhet med ett superbra läge. Gångavstånd till typ allt!

Kunde inte somna igår kväll heller för jag hade målat ett vardagsrum, en hall och brorssonens rum samt hela taket i vardagsrum och hall i Kumla i min brors hus. Jag hade kramp i vänster arm, musklerna var så svullna att de tryckte på en nerv som gjorde att handen somnade hur jag än vinklade armen. Sen måste jag informera om att en bäddsoffa inte är det ultimata stället att sova på när man redan har vissa problem med sömnen.

Dag tre har känts otroligt mycket bättre. Dagen började lite tufft men sen fick jag träffa bästaste MA och Ragnar fick flytta till sitt tillfälliga boende. Fick just rapport om att han och hans tillfälliga matte redan blivit bästisar. Sen när jag kom tillbaka till skolan var det minsann fikastund med bakverk gjorda av MB. Det var himmelska brownies som jag bara inte kan få nog av. Trots att man äter så man blir spyfärdig är de fortfarande ljuvliga! Det blir fler sådana i sommar MB! På busshållplatsen träffade jag en tjej som jag pratade en stund med (för ovanlighetens skull!). Jag fick reda på att hon var från Uppsala och kunde konstatera att hon troligen inte hunnit anamma den "örebroiska" kulturen att man knappt ser åt varandra när man väntar på bussen. Hur som helst framkom att hon jobbade litegrann på katthemmet och hon blev alldeles överlycklig när hon fick reda på att Majken hade det bra i sitt nya hem. Plötsligt fick jag lite ny energi! Det kan löna sig att prata med främlingar :) Jag fick även VG på hemtentan som jag gått och grämt mig över i 3 veckor, vilket innebär att det endast är omvärldsanalysen kvar nu och hör och häpna så är vi klara med den! Detta innebär 2 hela dagar ledigt för mig! YEY!

Mamma och jag har städat och pysslat här hemma idag. Vi ligger i fas och det är typ bara badrummet och köket kvar nu! Så vi känner oss nöjda och fick även en mysig pratstund (peppar peppar ta i trä).

Nu förtjänar jag minsann en ledig kväll. Jag ska bokstavligt talat göra INGENTING. Facebook och farm-spel känns som en toppenkväll. Inte för att jag har så mycket alternativ i och för sig. Har inte mycket annat att roa mig med här hemma sedan vi flyttade TV:n igår. Men jag är inte bitter över det. Jag tror jag ska överväga att vara glad och nöjd en stund nu...

41 dagar kvar, sedan har jag ett liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0