Uppdatering om allt möjligt

Nu kommer en redig uppdatering. Sedan sist har jag flyttat ut ur min gamla lägenhet och flyttat in i, vad de kallar, ett seniorboende. Det har varit en helvetisk helg med städning och släpande av grejer tills benen och armarna inte gick längre, då tog vi ett lass till! Men nu är alla flyttade och min lägenhet är helt färdigstädad, lämnar in nycklarna idag. I den nya boendeformen jag just nu provar på trivs jag väl helt okej. Allt är ju möblerat, fint och ordnat. Jag behöver inte tänka på vad som ska handlas eller vad jag ska laga för mat. Missförstå mig rätt, jag lagar mat, tvättar och grejar, men jag behöver inte planera inköp osv. Första tecknet på att det är ett seniorboende jag bor i nu är nog att det är medelhavsklimat inomhus. Ni vet sådär som det är utomlands när man ligger i solen på stranden ca 13.00 på dagen. Så varmt är det här, HELA TIDEN!

Hur som helst. Jag tänkte avhandla lite om skolan också. Imorgon är det avslutande seminarium som vi kommer äga på, för vi är bäst! Men i fredags var det examensfest! För vi har tagit studenten, för vi har tagit... Nehe, just, socionomexamen var det ja. Första halvan av kvällen var fantastiskt rolig. Fina och trevliga människor avnjöt libanesisk buffé, sjöng sånger och lekte lekar. Jag var väl sådär engagerad i sång och lek, men det var ett roligt initiativ av examensgruppen. Andra halvan av kvällen var mindre bra. 18 åringar kom dit och trodde att de ägde stället, studsade runt i mjukisbyxor och spillde drinkar till höger och vänster. DÄRFÖR hatar jag Strömpis . slut!

Jag var tvungen att tacka nej till ett jobb idag också. Oerhört läskigt faktiskt. Som tur var var det på IKEA och deras personal är ju helt fantastisk. Han tog det hela så bra att han lyckades få det till att det var hans fel att de förlorade en sådan förmåga som mig. Jag förstår inte riktigt hur det gick till men imponerad är jag och tänker att en dag ska jag också vara en sån där bra-människa. Det var inte vilket kassajobb som helst jag tackade nej till heller. Jag skulle få vara delvis på logistik (vilket väl inte är så fantastiskt roligt) men delvis skulle jag få vara personalansvarig. Kan ni tänka er?!?! De tyckte jag var så bra så de skapade en tjänst åt mig (för det nämndes då ingenting om något sommarvikariat som personalansvarig när jag sökte tjänsten!)

Nu ska jag studsa iväg och göra mig fin för snart väntar inlämnande av nycklar och senare 3-års kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0