måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag

Det kan vara så att unibets nya reklamfilm är den bästa genom tiderna. Jag är ingen spelmänniska överhuvudtaget och gillar inte nödvändigtvis sport heller men jag ÄLSKAR deras nya reklam! Nu är detta en sanning med modifikation då det egentligen är låten i reklamen jag älskar. Det är en mysig och lättlyssnad låt. Den handlar om sport spel och proppar i princip in i hjärnan att spel är bra, citat ur låten: "våga satsa för att vinna, hylla alla oss som älskar spel". Det är ju ren propaganda, men fasen vad jag gillar den! Jag är helt såld!

Förra veckan kunde man lätt trott att våren var här för att stanna, men icke! På torsdagen vaknade jag till ett ymnigt snöfall som fortsatte så resten av dagen. Jag som då varit bra i fotleden drygt 1,5 vecka lyckas naturligtvis "halka" jag gick halv ner i någon slags spagat och fick all vikt på den onda foten så nu gör den ont på riktigt igen, varje steg är som en lite kniv som vrids om strax innanför fotknölen. Det intressanta är att jag är glad ändå, för NU verkar verkligen våren vara här! Solen har gassat på mig genom rutorna på jobbet idag så jag trodde för en stund att jag var i Thailand! Och sedan jag kom hem runt 14 snåret har jag haft balkongdörren öppen, det är underbart!

Kissen fick sig en riktigt omgång med borsten idag också, lämpligt nog var vi ute och utförde denna aktivitet för det är sanslöst vad hon fäller! Ihoptryckt fick jag precis plats med "överbliven" päls i ena handen!

Jag har också blivit faster, den 5 mars tyckte lille skitgrisen det var dags att komma ut. Han är världens sötaste lilla bebis! Jag blir alldeles kär när jag tittar på honom. Det värmer i hjärtat på ett annorlunda sätt jämfört med när min andra brorsson kom. Jag älskar honom också innerligt, men det har mer kommit på senare tid. Förmodligen handlar det om mognad, var man är i livet och att han var den första bebisen i närhet. Nu, sedan jag börjat etablera mitt förhållningssätt till barn har jag mycket lättare att ta till mig den nya lillen.

Känns som det här blev ett inlägg fullt med blaj och lite för lite av allt för att beröra, men tanken med min blogg är inte att beröra läsaren utan att jag ska få skriva ur mig mina tankar. Då kan man fråga sig varför jag har en blogg och inte bara ett worddokument i datorn som jag skriver i och den frågan mina vänner är en fråga jag också ofta ställer mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0